Teste anvelope de vară ADAC ( 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012 )

Teste anvelope de vară ADAC ( 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012 )

Test de anvelope de vară ADAC 2022: Câștigătorii și cei învinși

O anvelopă de vară bună ar trebui să asigure o aderență potrivită pe drumurile umede și uscate. Pe lângă acesta, ar trebui să fie cât mai economic posibil. Acum sunt prezentate în cadrul testului de anvelope ADAC 34 de modele actuale în două dimensiuni pentru mașini mici și compacte.

Nu toate mărcile premium sunt convingătoare

Mărci mai ieftine din gama medie ca alternativă

Dimensiunea de testare: 185/65 R15 H pentru mașini mici

Și: 215/60 R16 V pentru categoria compactă (SUV).

Desigur, o anvelopă de vară bună trebuie să fie agilă pe drumurile uscate, să aibă aderență în orice condiții pe drumurile umede și să ruleze cât mai silențios posibil. Și dacă toate acestea economisesc combustibil și durează cât mai mult posibil, cu atât mai bine.
Dar ce model este recomandat?

 

 

 

  

Testul ADAC se concentrează pe piața pneurilor

La această întrebare răspund testele ADAC privind pneurile de aproape 50 de ani, care reflectă comportamentul real al consumatorilor de pe piață, împărțind piața în mărci premium (60%), mărci mai ieftine din gama medie (30%) și mărci economice (10%).

În cadrul testului pentru anvelopele de vară din 2022, 34 de modele de anvelope bidimensionale au trebuit să își demonstreze valoarea în diferite segmente. Deoarece unele dintre criteriile de testare au cerințe foarte diferite pentru pneuri și, prin urmare, astfel au conflict între ele, numai modelele echilibrate pot obține rezultate convingătoare în cadrul testului.


În test: 16 modele pentru mașini mici - 185/65 R15 H

185/65 R15 ADAC 2022 rezultatele testelor (ADAC, 2022)

  Marca model ADAC certificare Drum uscat Drum umed Consum de combustibil Nivel de zgomot / Confort Utilizare
1. Goodyear EfficientGrip Performance 2 bun bun bun potrivit bun foarte bun
2. Bridgestone Turanza T005 bun bun bun potrivit bun bun
3. Michelin Primacy 4 bun bun bun potrivit bun bun
4. Pirelli Cinturato P1 Verde bun bun bun potrivit bun bun
5. Dunlop Sport BluResponse bun bun bun potrivit bun bun
6. <a "target="_blank" title="">Giti GitiSynergy H2 bun bun bun potrivit bun bun
7. Laufenn LK41+ Fit EQ+ potrivit bun potrivit potrivit bun bun
8. ContinentalEcoContact 6 potrivit bun potrivit potrivit foarte bun foarte bun
9. Firestone Roadhawk potrivit bun potrivit potrivit bun bun
10. BF Goodrich Advantage potrivit potrivit potrivit potrivit bun bun
11. Falken Sincera SN110 potrivit bun potrivit potrivit bun potrivit
12. Semperit Speed-Life 3 potrivit bun potrivit potrivit bun bun
13. Vredestein Ultrac potrivit bun bun potrivit bun potrivit
14. Fulda Eco Control HP2 potrivit potrivit potrivit potrivit bun foarte bun
15. Cooper CS7 potrivit potrivit potrivit potrivit bun potrivit
16. Matador MP47 Hectorra 3 potrivit potrivit potrivit potrivit bun bun
foarte bun excellent bun bun potrivit potrivit sufficient sufficient neadecvat neadecvat

 

De la Audi A1 până la Opel Corsa șase modele se comportă foarte bine cu anvelopele de dimensiuni mai mici 185/65 R15. Pe lângă binecunoscutele mărci premium Goodyear, Bridgestone, Michelin, Pirelli și Dunlop, marca mai ieftină Giti, cu sediul în Singapore, a intrat în grupul de top, de data aceasta cu GitiSynergy H2.
Giti, care ocupă locul al 13-lea în lume, spune că dezvoltă anvelope pentru piața europeană la Hanover.

Tot aici are sediul și producătorul de premium Continental. Continental EcoContact 6 se comportă excelent în ceea ce privește consumul de combustibil și uzura, dar slăbiciunile sale în condiții de carosabil umed îi conferă un calificativ satisfăcător.
Dar aici, la fel ca în cazul tuturor anvelopelor cu un rating satisfăcător, se aplică următoarele: dacă puteți trăi cu punctele slabe individuale ale unui model din cauza profilului său de conducere, veți găsi o gamă largă de modele favorabile în tabelul de testare.
Faceți clic pe anvelopa aleasă și citiți ratingurile individuale ale punctelor tari și ale punctelor slabe din partea de jos a tabelului!

 

  • În față: șase modele deosebit de echilibrate
  • Mărcile din gama medie ale producătorilor premium tind să fie mai ieftine
  • Retrogradarea în condiții de carosabil uscat și umed și în categorii de uzură

Când zilele se lungesc din nou și vremea care se domolește treptat ne face să tânjim după venirea verii, este timpul să montați din nou pe mașina anvelopele de vară cu aderență ridicată. Dar care este cea mai bună anvelopă? Răspunsul este dat de testul de anvelope ADAC în prezent pentru mașinile mici cu dimensiunea 185/65 R15 în clasa de viteză H până la 210 km/h.
Ne putem bucura de rezultatul general!

Rezultatul este îmbucurător: niciunul dintre cei 16 subiecți de test nu a prezentat deficiențe serioase la niciunul dintre criteriile principale: condiții de drum uscat, condiții de drum umed, zgomot, consum de combustibil și uzură.
Șase modele au fost considerate foarte recomandabile ("bune"), iar alte zece modele au fost considerate recomandabile ("satisfăcătoare").

Cu toate acestea, merită să ne uităm la detalii. Chiar și între cele șase anvelope "bune" există diferențe semnificative. Distincția devine și mai clară atunci când se analizează punctajele detaliate ale pneurilor "satisfăcătoare", majoritatea fiind retrogradate pentru un singur neajuns.

 

Echilibrat în mod special: Câștigătorii testului

În grupul de top al celor șase modele de anvelope foarte bine echilibrate, modelul Goodyear EfficientGrip Performance 2 este recomandat în special șoferilor care conduc frecvent, deoarece a obținut cel mai mare kilometraj din test. Bridgestone Turanza T005 și Pirelli Cinturato P1 Verde, pe de altă parte, s-au concentrat pe performanțe bune de la uscat la umed - cu proprietăți bune de uzură.

Michelin Primacy 4 prezintă o performanță echilibrată și uniformă: deși nu a obținut cel mai mare punctaj la niciunul dintre criteriile principale, are totuși o performanță bună pe uscat și pe umed și proprietăți bune de uzură. Dunlop Sport BlueResponse și Giti GitiSynergy H2, pe de altă parte, au obținut rezultate bune în condiții de carosabil umed și uscat, iar ambele au rezultate de uzură pe deplin satisfăcătoare - totuși suficiente pentru un scor general bun.

Certificare scăzută pe drumuri uscate

Patru dintre cele zece modele de test "satisfăcătoare" au o caracteristică comună: Laufenn G Fit EQ+, Continental EcoContact 6, Firestone Roadhawk și Semperit Speed-Life 3 câștigă cu performanțe bune pe carosabil uscat, dar sunt retrogradate în scorul general din cauza unor ușoare slăbiciuni pe carosabil umed.
Cele mai multe dintre aceste anvelope sunt produse mai ieftine, din gama medie, de la producători premium: Laufenn este o marcă de la Hankook, Firestone este o marcă de la Bridgestone, iar Semperit este o marcă de la Continental.

Continental EcoContact 6 este modelul premium din acest grup de pneuri pentru carosabil umed, oarecum slab. Cu toate acestea, este singura anvelopă din cadrul testului care a obținut un punctaj foarte bun atât la criteriile de mediu, cât și la cele de economie.
În ceea ce privește consumul de combustibil, se remarcă cu mult peste restul gamei și este în deplină concordanță cu numele EcoContact. În același timp, are un kilometraj bun, deși are de departe cea mai mică adâncime a benzii de rulare dintre noile anvelope.

Anvelope cu puncte slabe individuale

BFGoodrich Advantage (sub-brandul Michelin) prezintă slăbiciuni pe drumuri uscate și umede, ceea ce duce la o retrogradare a scorului general. Pe de altă parte, Falken Sincera SN110 Ecorun și Vredestein Ultrac (marca Apollo Tyres) au primit un calificativ "satisfăcător" în evaluarea generală pentru performanța lor la testul de uzură.
Cu toate acestea, Ultrac se comportă bine, în special pe drumuri uscate și umede, și ar putea fi o alternativă bună pentru șoferii care circulă mai rar.

Dintre celelalte trei anvelope, care prezintă toate slăbiciuni pe drumuri uscate și umede, Fulda EcoControl HP 2 (Goodyear) se detașează foarte pozitiv din acest domeniu datorită performanțelor sale kilometrice ridicate, în timp ce Cooper CS7 nu depășește nici măcar un scor satisfăcător în ceea ce privește uzura.
Pe de altă parte, slovacul Matador MP47 Hectorra 3 (Continental) are cel mai mare punct slab pe drumuri uscate.

Concluzie: rezultatul testului arată din nou că trebuie să citiți printre rânduri. De asemenea, arată cât de important este să vă cunoașteți propriile obiceiuri de conducere sau cerințele dumneavoastră în materie de pneuri.
Numai atunci puteți găsi anvelopa care se potrivește cel mai bine cerințelor dvs, în ceea ce privește caracteristicile și prețul.


Prezentare generală a vehiculelor care pot fi echipate cu dimensiunea 185/65 R15 H:

  • Alfa MiTo
    Audi A1
    Citroen C3, Nemo Kombi
    Fiat Fiorino, Panda, Punto, Qubo
    Hyundai i20, i30
    Kia Ceed, Rio, Stonic
    Mercedes A-Klasse
    Opel Adam, Combo, Corsa
    Renault Clio, Zoe
    Seat/ VW Ibiza, Polo

 

În test: 18 anvelope pentru clasa compactă (SUV) - 215/60 R16 99V

În cazul anvelopelor de dimensiuni mai mari, 215/60 R16, destinate mașinilor compacte și SUV-urilor, cum ar fi Fiat 500X, Mazda CX-3 și Opel Astra, anvelopa Proxes Comfort a producătorului japonez Toyo este un alt outsider în top cinci. Câmpul mediu în general satisfăcător - incluzând aproape numai mărci mai ieftine din gama medie de la producătorii premium - a fost retrogradat la jumătate pentru slăbiciunile pe drumuri uscate și umede.

Dar chiar și cei care vor să economisească bani vor trebui să ia mâna de pe Kormoran Road Performance din Polonia: deși are cel mai mic consum de combustibil, a fost evaluat doar satisfăcător pentru slăbiciunile sale pe drumuri uscate și umede. Acesta este un rezultat foarte slab pentru o anvelopă de vară.

Dimensiunea de anvelope 215/60 R16 99V poate fi montată pe o gamă largă de vehicule din gama medie, de la Ford Mondeo până la VW Passat. Bilanțul general este pozitiv, dar în unele segmente, pneurile au prezentat diferențe mari de performanță - și merită să le acordăm atenție.

215/60R16 ADAC 2022 rezultatele testelor (ADAC, 2022)

  Marca model ADAC certificare Drum uscat Drum umed Consum de combustibil Nivel de zgomot / Confort Utilizare
1. Continental PremiumContact 6 bun bun bun potrivit bun bun
2. Michelin Primacy 4 bun bun bun potrivit velmi bun velmi bun
3. Bridgestone Turanza T005 bun bun bun potrivit bun bun
4. Dunlop Sport BluResponse bun bun bun potrivit bun bun
5. Toyo Proxes Comfort bun bun bun bun bun bun
6. Nokian Wetproof potrivit bun bun potrivit potrivit bun
7. Debica Presto HP2 potrivit potrivit potrivit potrivit bun velmi bun
8. HanokookVentus Prime 3 K125 potrivit bun potrivit potrivit bun velmi bun
9. Kumho ES31 Ecowing potrivit velmi bun potrivit potrivit bun velmi bun
10. Kleber Dynaxer HP4 potrivit bun potrivit potrivit bun bun
11. Firestone Roadhawk potrivit bun potrivit potrivit bun bun
12. Sava Intensa HP2 potrivit bun potrivit potrivit bun velmi bun
13. Barum Bravuris 5HM potrivit potrivit potrivit potrivit bun bun
14. Esa+Tecar Spirit Pro potrivit potrivit potrivit potrivit bun bun
15. Lassa Competus potrivit potrivit potrivit potrivit potrivit bun
16. Semperit Speed-life 3 potrivit potrivit potrivit potrivit bun bun
15. Nankang Eco 2+ potrivit potrivit potrivit bun bun potrivit
15. Kormoran Road Performance potrivit potrivit potrivit potrivit velmi bun bun
foarte bun excellent bun bun potrivit potrivit sufficient sufficient neadecvat neadecvat
nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

  • Cinci modele deosebit de echilibrate
  • Certificare scăzută în categoriile uscat și umed
  • Mărcile mai ieftine din gama medie ca alternative posibile

Care este cea mai bună anvelopă pentru vehiculele de clasă medie? Răspunsul este oferit de testul ADAC de anvelope, care examinează modelele actuale pe baza caracteristicilor de condus și de siguranță, precum și a confortului și economiei.
De data aceasta în test: dimensiunea 215/60 R16 în clasa de viteză V până la 240 km/h.

În general, se poate trage o concluzie pozitivă pentru această dimensiune, care se potrivește și SUV-urilor mai mici, cum ar fi vehiculul de test, Skoda Karoq. La urma urmei, 5 din cele 18 modele testate au fost clasificate "bune" de către ADAC, adică deosebit de recomandabile și echilibrate. Douăsprezece anvelope sunt considerate "satisfăcătoare", adică pot fi recomandate, și doar un singur model "satisfăcător" poate fi recomandat cu restricții.

Ca întotdeauna, merită să analizăm detaliile. Chiar și printre cele cinci anvelope "bune", există diferențe semnificative între modele. Distincția devine și mai clară atunci când vă uitați la punctajele detaliate ale pneurilor "satisfăcătoare", care sunt, de obicei retrogradate pentru un singur neajuns. Cu toate acestea, pentru cei care pot trăi cu punctele slabe individuale ale unui model din cauza obiceiurilor lor de conducere, rezultatele testului oferă o gamă largă de modele puțin mai ieftine.

 

Câștigătorii testelor cu rezultate deosebit de echilibrate

Cele cinci modele cotate ca fiind bune - Continental PremiumContact 6, Michelin Primacy 4, Bridgestone Turanza T005, Dunlop Sport Bluresponse și Toyo Proxes Comfort - nu prezintă puncte slabe la niciunul dintre criteriile principale și, de asemenea, au un comportament echilibrat.

Din grupul de top, Michelin și Bridgestone sunt deosebit de impresionante pe drumuri uscate, în timp ce Conti obține cele mai bune rezultate pe carosabil umed. În ceea ce privește consumul de combustibil și criteriile economice și ecologice de uzură, profilul Michelin Primacy 4 reprezintă un punct de referință.
Deși Toyo Proxes Comfort se situează puțin peste pragul de evaluare satisfăcătoare la toate criteriile principale, se află totuși în primele cinci locuri în cadrul testului.

 

Diferențe în consumul de combustibil

Nokian Tyres Wetproof se află în fruntea listei de anvelope recomandate. Cu rezultate excelente în ceea ce privește performanțele pe uscat și pe carosabil umed, precum și în categoria de uzură, se află la un pas de un calificativ bun în ceea ce privește consumul de combustibil - ceea ce, din păcate, duce la o retrogradare a calificativului general.

În general, diferențele de consum de combustibil măsurate de ADAC în condiții reale de conducere au fost deosebit de mari în această dimensiune de testare. Diferența dintre cea mai bună (Kormoran Road Performance) și cea mai proastă anvelopă (Lassa Competus) este de aproape 10 procente! Modelul de bandă de rulare Wetproof de la Nokian a consumat cu 8% mai mult combustibil decât Kormoran în cadrul testului.

 

Anvelopele cu performanțe slabe pe drumuri umede

Cei trei candidați clasați după Nokian au în comun faptul că au proprietăți de uzură foarte bune, dar nu se comportă bine în condiții de umezeală. Pe de altă parte, Kumho Ecowing ES31 obține cel mai bun scor dintre anvelopele testate, chiar și pe drumuri uscate.
Hankook ventus Prime 3 K125 obține, de asemenea, un punctaj bun aici. Doar marca poloneză a grupului Goodyear, Debica Presto HP2, nu are un scor mai bun decât satisfăcător pe drumuri uscate.

Kleber Dynaxer HP4, sub-brandul Michelin, Firestone Roadhawk (sub-brandul Bridgestone) și Sava Intensa hp 2 (Goodyear) au, de asemenea, performanțe bune pe drumuri uscate, dar sunt retrogradate în scorul general din cauza unor (ușoare) slăbiciuni pe drumuri umede.

Sava, pe de altă parte, strălucește și în cadrul testului cu cele mai bune proprietăți de uzură.

 

Puncte slabe pe drumuri uscate
Barum Bravuris 5HM (grupul Continental ), Esa+Tecar Spirit Pro, Lassa Competus din Turcia și Semperit Speed-Life 3 (Conti) prezintă puncte slabe atât pe uscat, cât și pe carosabil umed, ceea ce duce la un calificativ satisfăcător la ambele criterii principale, reducând astfel scorul general.
Faptul că toate cele patru anvelope au proprietăți bune de uzură este lăudabil din punct de vedere economic, dar nu poate compensa slăbiciunile din criteriile de siguranță. Anvelopa taiwaneză Nankang Eco-2+ este ultima dintre anvelopele care a primit un rating satisfăcător.
Cu toate acestea, nu reușește să obțină un rating satisfăcător în condiții de carosabil uscat, umed sau de uzură și ocupă, pe bună dreptate, penultimul loc în acest test.

Marca Kormoran se află la capătul inferior al scalei de performanță rutieră. Deși obține cel mai bun punctaj absolut la consumul de combustibil și, de asemenea, un calificativ bun pentru uzură, acesta prezintă puncte slabe clare în ceea ce privește criteriile relevante pentru siguranță.
În special pe drumuri umede, anvelopa își atinge rapid limitele de aderență, ceea ce se reflectă în ratingul de performanță "corect". În general, această anvelopă poate fi recomandată doar cu anumite condiții. Cu toate acestea, anvelopa produsă în Polonia nu mai este comercializată în prezent în Germania.


Prezentare generală a vehiculelor care pot fi echipate cu 215/60R16:
Citroen C8, Jumpy
DS DS 4, DS 5
Fiat 500X, Scudo
Ford Galaxy, Mondeo, S-MAX
Honda Accord, HR-V
Kia Optima
Mazda CX-3
Opel Astra, Insignia, Zafira
Peugeot 3008, 508, 807, Expert
Seat Alhambra, Ateca
Skoda Karoq, Superb, Yeti
Volvo V60
VW Beetle, Passat, Sharan

 

sursa: adac.de

 

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background

Vă recomandăm