Anvelopa este o structură complexă formată din mai multe părți. Unele dintre ele sunt cauciuc cu o compoziție specială, iar altele sunt fibre textile și metalice încorporate în cauciuc.
Cuprins: Structura și construcția anvelopei
Structură: tipul de construcție a carcasei anvelopelor. Anvelopele radiale sunt marcate cu „radial” sau „R”. Acesta este cel mai comun tip de anvelopă.
Cele mai importante părți ale unei anvelope:
Banda de rulare: o suprafață cu un anumit model care asigură contactul cu asfaltul.
Eșantioane de tranșee: un spațiu în modelul benzii de rulare a unei anvelope. Conform reglementărilor oficiale, adâncimea minimă poate fi 1,6 mm.
Modelul benzii de rulare indică uzura anvelopelor și este foarte important pentru a evita accidentele.
Element de eșantion: elementele de eșantion sunt amplasate în partea de eșantion pozitivă din cauciuc.
Strat de barieră: asigură retenția aerului a anvelopei și previne pătrunderea umezelii și a aburului în anvelopă.
Inserții pentru curea: Oferă stabilitate a benzii de rulare. Lateral, centura trebuie să fie rigidă pentru a rezista alunecării și flexibilă radial pentru a absorbi obstacolele.
Carcasă: cadrul portant al anvelopei. Inclusiv inserții pentru centură și cadru între jantă.
Tampon de protecție: în cazul unei anvelope cu straturi radiale, un tampon intermediar opțional între banda de rulare și curea destinat să limiteze deteriorarea curelei.
Cerc de sârmă cu flanșă: un cerc de sârmă din oțel înfășurat cu cauciuc. Aceasta apasă anvelopa pe curea și poate rezista la o forță de până la 1800 kg fără riscul de a se rupe.
Protecția jantei: Anvelopa este în contact cu cureaua prin suprafața protecției cordonului. Este interzis să permite jachetei să alunece pe curea și trebuie să reziste la abraziunea cauzată de alunecarea mecanică.
Tubeless (TL): Anvelopă fără tub cu strat etanș integrat.
Tube Type (TT): Anvelopă pentru utilizare numai cu tubul interior.
TWI; Tread Wear Indicator: Indicatorul de uzură a benzii de rulare, arată adâncimea minimă permisă oficial a benzii de rulare de 1,6 mm.
Supapă: atașată la jantă (fără furtun) sau vulcanizată în furtun, permite umflarea anvelopei cu aer și verificarea presiunii aerului.
Capac de protecție a supapei: protejează structura supapei de murdărie și umiditate. Este esențial să sigilați supapa.
Care este diferența dintre cele două structuri ale anvelopelor?
* Carcasă diagonală- O structură gonflabilă a anvelopei în care fibrele țesăturii se extind până la talon și fac unghiuri alternante mai mici de 90 ° cu linia coroanei benzii de rulare.
* Carcasă de țesătură radială O structură de anvelopă gonflabilă în care cablurile de țesătură se extind până la talon și formează un unghi de 90 ° cu linia coroanei benzii de rulare unde carcasa de țesătură este asigurată de o inserție inextensibilă din oțel.