Care anvelopă de iarnă este cea mai bună alegere? Care anvelopă de iarnă vă poate menține cu adevărat în siguranță? Iată rezultatele testului AUTO BILD din acest an privind anvelopele de iarnă!
Marele test al anvelopelor de iarnă 2023 în dimensiunea 225/45 R 18, cu un total de 54 de candidați, a fost finalizat, iar rezultatele sunt gata. Răspunsul la întrebarea: cine va face cea mai bună anvelopă de iarnă în 2023? Dintre cei 20 de finaliști, doar trei anvelope au primit râvnitul calificativ "excelent" la test, în timp ce alți cinci candidați au primit calificativul "bun". Câștigătorul testului a fost Michelin Pilot Alpin 5, care s-a comportat excepțional pe gheață și zăpadă.
Să vedem clasamentul!
Toate anvelopele din test sunt disponibile în stocurile noastre: https://www.nano-tyre.ro/anvelope-auto/anvelope-de-iarna/
Despre evaluare: evaluarea se bazează pe note cuprinse între 1 = "foarte bine" și 6 = "nesatisfăcător". Testul este împărțit în patru secțiuni: performanțe în condiții de drum înzăpezit, umed, uscat și costuri. Aspectele legate de zăpadă și de carosabil umed, care sunt importante pentru sezonul de iarnă, au fiecare câte 30 % din pondere în evaluare, în timp ce testul privind condițiile uscate și capitolul costuri au fiecare câte 20 %.
În cazul disciplinelor relevante pentru siguranță, notele de la capitolul relevant sau notele individuale de la 3+ vor duce la o retrogradare. Notele individuale de 3 sau mai mici vor duce, de asemenea, în general, la o retrogradare. În caz de egalitate, producătorii sunt clasificați în ordine alfabetică. Premiile "Eco Champion" și "Green Tyre" se acordă numai solicitanților cu note generale exemplare sau bune.
54 de anvelope de iarnă în calificări: aceștia au fost candidații la testele din 2023
Prima oprire a testului de frânare a fost următoarea pentru 225/45 R 18: Frânare pe teren umed de la 80 km/h. Doar cei care au putut demonstra o distanță de frânare mai mică de 38 de metri au fost autorizați să treacă la următoarea rundă. Doar 31 dintre cele 54 de anvelope au reușit să facă acest lucru. Cu o distanță de frânare de 38,0 metri, anvelopele Petlas și Kormoran erau sortite să piardă - în timp ce modele precum Tracmax S-210 Ice-Plus au dezamăgit cu o distanță de frânare pe teren umed semnificativ mai mare, de aproape 43 de metri. Pentru cele 23 de anvelope de iarnă, calificările s-au încheiat mai devreme.
A doua oprire pentru cei 31 de candidați rămași: frânarea pe zăpadă de la 50 km/h
Suma distanțelor de frânare parcurse în condiții de zăpadă și de ploaie a dat clasamentul final de calificare. Doar cele 20 de anvelope de iarnă cu cele mai scurte distanțe de frânare cumulate au ajuns în câmpul de testare foarte râvnit al testului general al anvelopelor. Bridgestone Blizzak LM005 s-a clasat pe primul loc în testul de frânare, nu în ultimul rând datorită celei mai bune performanțe de frânare pe teren umed. La mică distanță s-a aflat pneul cu cea mai bună performanță de frânare pe zăpadă din calificări, Michelin Pilot Alpin 5.
Mai multe teste AUTO BILD privind anvelopele de iarnă
AUTO BILD testează în toate condițiile meteorologice, pe zăpadă, pe drumuri umede și uscate. Marea majoritate a anvelopelor testate fac încă parte din oferta de vânzare curentă, astfel încât rezultatele testelor sunt încă relevante.
Sursa:
autobild.de