Peste 100 de anvelope pentru toate sezoanele în test: marea comparație pentru mașinile compacte și SUV-uri
Care anvelopă all season este cea mai bună alegere? Care anvelope all season sunt cu adevărat sigure? Iată rezultatele testului AUTO BILD din acest an al anvelopelor pentru toate sezoanele!
Se pot face economii în toate domeniile, inclusiv în cel al anvelopelor. Dar este important ca siguranța să nu fie lăsată nici în portofel, nici pe marginea drumului. Rolul unic al anvelopelor între vehicul și drum este bine cunoscut. Anvelopa este singurul punct de întâlnire, dacă vreți, între vehicul și suprafața drumului, deci rolul său este incontestabil. Anvelopele pentru toate anotimpurile devin din ce în ce mai populare, deoarece pot economisi bani și timp. Cu toate acestea, o anvelopă nu ar trebui să se zgârcească la caracteristicile de siguranță. În testul AUTO BILD din acest an al anvelopelor pentru toate sezoanele, aflăm care sunt cele mai sigure anvelope pentru toate sezoanele.
Anvelope pentru toate sezoanele pentru mașini compacte (225/45 R 17)
Testul cuprinzător din acest an acoperă dimensiunea 225/45 R 17. Această dimensiune populară a anvelopelor este o alternativă sigură și rentabilă la schimbarea sezonieră a anvelopelor, în special pentru mașinile mici și compacte. Cu toate acestea, nu tot ce strălucește în produsele all-season este aur. Doar cinci dintre cei 35 de candidați au primit sigiliul de aprobare "exemplar", în timp ce în trei cazuri, testerii au acordat calificativul final de "bun". Michelin CrossClimate 2 (94 Y) a obținut victoria testului, devansând cu puțin Continental AllSeason Contact 2 (94 V).
Să vedem clasamentul!
https://www.nano-tyre.ro/anvelope-auto/anvelope-all-season/
Evaluarea se bazează pe note de la 1 = "foarte bine" la 6 = "nesatisfăcător". Fiecare producător este evaluat în funcție de punctajul cumulat. Testul este împărțit în patru secțiuni: performanță în condiții de drum înzăpezit, umed, uscat și costuri. Aspectele legate de zăpadă și de carosabil umed, care sunt importante pentru sezonul de iarnă, primesc fiecare câte 30 % din pondere în evaluare, în timp ce testul în condiții uscate și capitolul costuri primesc fiecare câte 20 %. În cazul disciplinelor relevante pentru siguranță, notele de la capitolul relevant sau notele individuale de la 3+ vor duce la o retrogradare. Notele individuale de 3 sau mai mici vor duce, de asemenea, în general, la o retrogradare. În caz de egalitate, producătorii sunt clasificați în ordine alfabetică.
Costuri
În plus față de prețul de achiziție, rezistența la rulare și, mai ales, kilometrajul determină rubrica de costuri. Noul N'Blue 4Season 2 de la Nexen își lasă concurenții mult în urmă cu performanțele sale kilometrice remarcabile. Pe de altă parte, anvelopa coreeană nu se comportă bine pe zăpadă și pe drumuri umede. Așadar, premiul de "Eco Champion" revine lui Kinergy 4S2, anvelopa echilibrată pentru toate sezoanele de la Hankook. Notă: Anvelopele ieftine pot avea performanțe mai slabe în rezultatele finale decât mărcile premium mai scumpe, după cum ilustrează cele două nominalizări de la Falken și Firestone.
Rezultatele testelor pe zăpadă:
Este clar că performanța unei anvelope de iarnă pe zăpadă este punctul de referință pentru acest test. Astfel, modelele cu patru sezoane concepute mai mult pentru utilizarea pe timp de iarnă, cum ar fi modelul regândit Michelin CrossClimate 2, se comportă aproape la egalitate cu omologii lor de iarnă pe zăpadă și gheață. Atunci când se abordează pante alunecoase sau intersecții înghețate, se poate conta pe toți candidații.
Cu toate acestea, pe drumurile înzăpezite, au apărut diferențe clare în ceea ce privește adecvarea la zăpadă între condițiile de drum înzăpezit. Candidații de la Michelin, Bridgestone și Kleber oferă o aderență laterală impresionantă, asigurând un nivel distinct de siguranță și încredere. Candidații Ceat, Falken, Toyo și Nexen, pe de altă parte, sunt critici: cu o aderență laterală mai mică și distanțe de frânare mai mari, aceștia nu sunt foarte convingători.
Teste pe pista umedă
Pe ploaie și la temperaturi de vară, candidații noștri sunt puși față în față cu performanțele anvelopelor de vară. Anvelopele de vară ies întotdeauna învingătoare la frânare, manevrabilitate și pe circuit. Dar Vredestein Quatrac, noul Bridgestone Turanza AS 6 și Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 se află aproape în urma lor, cu o aderență impresionantă pe teren umed. Anvelopele Nexen, Ceat și Toyo au avut performanțe moderate. La aquaplanare, anvelopele Pirelli, BF Goodrich și Kleber cu patru sezoane au împiedicat hidroplanificarea prematură cu marje de siguranță exemplare.
Teste efectuate pe drumuri uscate
Când vine vorba de frânarea pe drumuri uscate, compoziția mai moale a cauciucului și multitudinea de tăieturi mici din blocurile benzii de rulare, care ar trebui să asigure o aderență bună pe gheață și zăpadă, împiedică reducerea distanțelor de frânare la temperaturi de vară. Chiar și cele mai bune frâne au nevoie de doi metri în plus pentru a frâna complet de la 100 km/h și pot pierde până la 6,5 metri de marjă de siguranță valoroasă în partea din spate a câmpului de candidați. Pe de altă parte, majoritatea anvelopelor pentru toate sezoanele arată bine în ceea ce privește performanțele pe șosea, șoferii care au efectuat testele atestând ținuta sportivă a pneurilor Vredestein Quatrac, Kumho Solus 4S și Hankook Kinergy 4S2.
Anvelope pentru toate sezoanele SUV(235/65 R 17)
Testul 2023 a evaluat anvelopele 235/65 R 17 pentru vehicule off-road, care pot fi utilizate pe tot parcursul anului. Unele anvelope nu au prezentat performanțe bune de frânare pe drumuri umede și uscate. Câștigătorii testului au fost Bridgestone Turanza All Season 6 și Michelin CrossClimate 2 SUV, care au depășit chiar și anvelopele clasice de iarnă în unele categorii. Aceste anvelope sunt o alegere bună pentru SUV-urile cu tracțiune integrală și reduc necesitatea schimbării sezoniere a anvelopelor.
Clasamentul:
Cele mai multe dintre modelele din test sunt disponibile în stocurile noastre:
https://www.nano-tyre.ro/anvelope-auto/anvelope-all-season/
Un vehicul off-road are nevoie cu adevărat de o anvelopă care să poată fi utilizată pe tot parcursul anului. Bineînțeles, trebuie să o găsiți pe cea potrivită. Aici intervine rezultatul acestui test. În acest test, nu toți candidații au trecut fără probleme prin punctele de testare. Încă de la primele verificări de siguranță, testele de frânare pe teren umed și uscat, Uniroyal, Kenda și Imperial au fost semnalizate cu roșu pentru că aveau distanțe de frânare pur și simplu prea mari și nesigure.
În cadrul testelor extinse și cuprinzătoare ale AUTO BILD pe zăpadă, pe uscat și pe umed, anvelopele testate sunt comparate nu numai cu concurenții lor direcți, ci și cu o anvelopă de vară și una de iarnă. Chiar și în aceste condiții, primele cinci modele din clasament au obținut rezultate lăudabile. Tehnologiile moderne, în special în domeniul compoziției anvelopelor, au crescut constant potențialul de performanță în ultimii ani, iar rezultatele sunt tangibile în teste.
Bridgestone și Michelin sunt câștigătorii testelor!
Rezultatele peste medie ale noilor Bridgestone Turanza All Season 6 și Michelin CrossClimate 2 SUV arată că există anvelope all season foarte fiabile pentru SUV-uri.
Sursa:
autobild.de