Căutare anvelope auto

După tip auto

Termeni și condiții de cumpărare

Condiţii contractuale generale (Termeni şi condiţii)

Datele Prestatorului

Denumire firmă:

PICMAC KFT.
Reprezentant fiscal Anvelope Online S.R.L.

Sediul:

UNGARIA, LOC. NYIREGYHAZA, STR. VAY ADAM, NR. 4-6, ET.1, AP. 114/A-B

Telefon:

031 229 4778

E-mail:

office@nano-tyre.ro

Cod fiscal:

RO42028287

Nr. reg. com.:

15-09-084200

Hosting:

Amazon Web Services EMEA SARL

 

  • Dispoziţii generale:
  • Prezentul document, denumit Condiţii Contractuale Generale (în continuare: CCG) cuprinde  condiţiile de utilizare ale magazinului online (webshopului) https://nano-tyre.ro/ (în continuare: Site), de către utilizatorii siteului (în continuare: Client). CCG conţine de asemenea condiţiile de cumpărare şi contractuale pentru cumpărăturile făcute prin intermediul magazinului online de pe Site, precum şi condiţiile referitoare la raportul juridic născut pe baza încheierii contractului.

Dispoziţiile prezentelor CCG, respectiv îndrumările şi celelalte informaţii de pe Site se vor interpreta în mod solidar,  coroborate între ele. În cazul în care prezentele CCG, respectiv îndrumările şi celelalte informaţii de pe Site diferă în conţinut, atunci se aplică dispoziţiile prezentelor CCG.

Prin efectuarea de cumpărături pe Site – prin declaraţia sa în acest sens –, Clientul confirmă că a înţeles şi a acceptat cele conţinute în prezentele CCG.

  • Vânzătorul: Prestatorul, respectiv Afacerea (firma) care figurează pe Site, lângă produse, în calitate de Vânzător al produsului cu pricina – împreună cu toate datele sale de contact şi cu propriul regulament de protecţie a datelor. Dacă lângă un produs nu figurează un Vânzător diferit de Prestator, atunci Vânzătorul este însuşi Prestatorul.
  • Limba contractului este limba română.
  • Comanda plasată pe Site constituie un act juridic efectuat nu în scris, ci prin comportamentul care denotă acest lucru, astfel contractul încheiat pe cale electronică între Client şi Vânzător nu constituie contract scris, Prestatorul nu le înregistrează, de aceea nu pot fi accesate sau consultate ulterior.
  • Vânzătorul nu se supune nici unui cod de conduită.

 

  • Serviciul

Prin intermediul Site-ului, Prestatorul valorifică (vinde) anvelope pentru autovehicule, desfăşurând un comerţ pe internet, cu trimitere de colete.

  • Condiţii de utilizare

Clientul poate utiliza Site-ul numai pe riscul său exclusiv.

Prestatorul exclude orice răspundere pentru comportamentul manifestat de către utilizatorii Siteului, precum şi pentru conţinuturile publicate de aceştia. Clientul se va îngriji de faptul ca pe parcursul utilizării Site-ului să nu încalce în mod direct sau indirect drepturile terţilor sau legile. Clientul este complet și exclusiv responsabil pentru propria sa conduită.

Dacă Clientul sesizează pe Site un conţinut inacceptabil, este obligat să notifice neîntârziat Prestatorul, îndreptăţit să şteargă sau să modifice imediat informaţia respectivă.

În cazul în care Clientul încalcă dispoziţiile din prezentele CCG, Prestatorul are dreptul să îl atenţioneze pe Client, să suspende sau să şteargă contul său de utilizator, să restricţioneze temporar sau definitiv accesul acestuia la Site.

Vânzătorul are dreptul să transfere unei alte persoane drepturile, respectiv obligaţiile sale provenite din contractul încheiat pe baza prezentelor CCG. Clientul le poate invoca în continuare, respectiv să compenseze pretențiile provenite din temeiul legal deja existent la data notificării transferului.

Fără acordul scris al Vânzătorului, Clientul nu are dreptul să îşi transfere drepturile, respectiv obligaţiile provenite din contractul încheiat pe baza prezentelor CCG.

Conform definiţiei din prezentele CCG, Conţinutul cuprinde în special, dar nu exclusiv, logourile, elementele grafice, mărcile comerciale, imaginile şi/sau orice alte conţinuturi afişate pe Site.

 

  • Cum cumpăr?

4.1. Înregistrarea:

Cumpărăturile de pe Site sunt posibile după o înregistrare prealabilă.

Prin înregistrare, către Prestator se vor furniza următoarele date:

  • Numele
  • Prenumele
  • Denumirea firmei (dacă e cazul)
  • Codul fiscal (dacă e cazul)
  • Adresa de facturare
  • Adresa de livrare
  • Adresa de e-mail
  • Nr. telefon
  • Parola

Dacă înregistrarea s-a finalizat cu succes, Prestatorul trimite Clientului un e-mail în acest sens.

4.2. Plasarea unei comenzi:

Clientul poate plasa pe Site comenzi pentru a cumpăra produsele oferite spre vânzare. Clientul are posibilitatea să se informeze despre caracteristicile şi preţul produselor dorite. Descrierile produselor au titlu informativ, nu sunt întotdeauna exhaustive. Prezentarea oficială a unui anumit produs o găsiţi pe site-ul producătorului. Descrierile produselor provin de la producători, Prestatorul nu îşi asumă răspunderea pentru conţinutul acestora.

Clientul poate plasa o Comandă prin aşezarea în Coş a Produsului selectat, indicând apoi datele de livrare şi de facturare necesare pentru onorarea Comenzii, alegând modalitatea de plată şi de preluare. Aşezarea Produsului în Coş nu înseamnă finalizarea Comenzii.

Clientul are posibilitatea de a finaliza Comanda (dacă doreşte), după acceptarea prezentelor CCG, făcând clic pe butonul Comand.

 

Prin finalizarea Comenzii, Clientul declară că datele pe care le-a furnizat corespund realităţii. Finalizând Comanda, Clientul se obligă să achite contravaloarea Comenzii, prin modalitatea de plată aleasă, în caz contrar Vânzătorul nu va onora Comanda.

 

În termen de 15 minute de la plasare, Vânzătorul va confirma prin e-mail Comanda finalizată. Contractul dintre Vânzător şi Clientul se încheie când Clientul primeşte de la Vânzător e-mailul de confirmare, de acceptare a Comenzii.

 

Comanda şi confirmarea acesteia se consideră sosite la Vânzător, respectiv la Client, atunci când devine accesibilă acestuia.

Dacă în termen de 24 ore de la plasarea comenzii Clientul nu primeşte e-mailul de confirmare (a se  verifica şi la Spam), atunci în termen de 48 ore de la plasarea comenzii trebuie să notifice acest lucru la adresa de e-mail a Prestatorului menţionată la punctul 1. În caz de omitere a acestei sesizări Vânzătorul se delimitează de răspunderea provenită din nerespectarea obligaţiei sale de confirmare, în cazul în care această confirmare nu soseşte la timp fiindcă Clientul a specificat la plasarea comenzii o adresă de e-mail greşită sau nu mai are spaţiu de stocare în contul său de e-mail.

 

Dacă Vânzătorul nu poate livra Produsul comandat de către Client, este obligat să îl informeze pe Client despre acest lucru şi în termen de 14 zile să îi restituie contravaloarea Comenzii, dacă aceasta a fost achitată şi Clientul a exprimat şi a acceptat faptul desfacerii contractului. În ceea ce priveşte onorarea Comenzii, părţile pot conveni şi asupra reprogramării şi/sau modificării acesteia.

 

4.3. Preţul produselor

Preţul de vânzare (brut) al produselor de pe Site conţine taxa pe valoarea adăugată şi celelalte sarcini fiscale.

Preţul de vânzare afişat lângă produse nu conţine cheltuielile de transport (taxa de livrare). Nu se percep cheltuieli de ambalare.

Preţul produselor se afişează în lei (RON).

Suma totală de plată conţine toate cheltuielile, inclusiv taxa de livrare, dacă Vânzătorul percepe o taxă pentru transport.

Vânzătorul nu îşi asumă răspunderea pentru preţurile care dintr-o eroare de sistem sau o greşeală a operatorului sunt afişate în mod evident eronat, care diferă semnificativ faţă de preţul obişnuit al produsului (de exemplu 0,- RON). Dacă apar asemenea cazuri de preţuri afişate vădit eronat, Prestatorul va oferi Clientului posibilitatea să cumpere produsul la preţul real, iar Clientul va decide dacă vrea să comande produsul sau nu, la preţul real indicat de Prestator.

 

4.4. Angajamentul, confirmarea

În termen de cel mult 24 ore de la intrarea comenzii trimise de Client, Vânzătorul o va confirma printr-un e-mail trimis către Client. Acest e-mail conţine datele specificate de Client în timpul cumpărăturii (informaţiile de facturare şi de livrare), identificatorul comenzii, data comenzii, enumerarea produselor comandate, cantitatea, preţul produsului, cheltuielile de livrare şi suma totală plătită sau de plătit.

În cazul în care Clientul, după plasarea comenzii şi primirea confirmării, va observa în acest e-mail vreo eroare în datele pe care le-a furnizat, Clientul trebuie să notifice Prestatorul imediat sau în termen de cel mult 1 oră, pentru evitarea expedierii acestei comenzi greşite şi efectuarea corecturilor necesare.

Clientul va fi exonerat de obligaţiile legate de comandă, dacă în termen de cel mult 24 ore nu primeşte din partea Vânzătorului e-mailul de confirmare a comenzii (a se verifica şi la Spam).

Acest e-mail de confirmare constituie acceptarea comenzii plasate de Client, prin care se naşte un contract valabil între Prestator şi Client.

În absenţa e-mailul de confirmare contractul între părţi nu se încheie în mod valabil. Vânzătorul se delimitează de răspunderea provenită din nerespectarea obligaţiei sale de confirmare, în cazul în care această confirmare nu soseşte la timp fiindcă Clientul a specificat la plasarea comenzii o adresă de e-mail greşită sau nu mai are spaţiu de stocare în contul său de e-mail.

Comanda constituie un contract încheiat pe cale electronică, care este reglementat prin legea nr. V/2013 privind Codul civil al Ungariei, legea nr. CVIII din 2001 privind unele aspecte ale serviciilor de comerţ electronic şi legate de societatea informaţională, ordonanţa de guvern nr. 45 din 26.II.2014 privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori şi întreprinderi, ţinând cont şi de directiva nr. 2011/83/UE a Parlamentului şi Consiliului European privind drepturile consumatorilor. 

Comenzi greşite:

În cazul în care Clientul a plasat comanda din greşeală, o poate anula fără consecinţe dacă înainte de a i se expedia coletul trimite un e-mail sau sună la nr. de telefon afişat la datele de contact ale Prestatorului. Dacă Prestatorul nu este în măsură să onoreze comanda în termenul specificat  (de exemplu achiziţia produsului ar dura câteva săptămâni), comanda se poate anula de asemenea fără consecinţe.

 

4.5. Plata

Achitarea contravalorii produsului se face prin virament în avans, ramburs sau cu card bancar (Visa, Mastercard).

Plăţile online cu cardul bancar se realizează prin sistemul EuPlătesc. Comerciantul nu are acces la datele cardului bancar. Operatorul EuroPayment Services s.r.l. are autorizaţia de prelucrare a datelor cu caracter personal cu nr.: 5804/2007.

 

4.6. Factura

Vânzătorul trimite factura cu produsele comandate, pentru justificarea plăţii, la adresa de e-mail specificată la plasarea comenzii.

 

4.7. Livrarea produselor

Livrarea pachetelor se face prin firmă de curierat autorizată.

Livrarea se face de către operatorii de mai jos:

Urgent Cargus SRL,

Şos. Atomiştilor, nr.99-115, Corp C1,

077125 Măgurele, Jud. Ilfov

Registrul Comerțului: J23/344/2013

CUI: RO3541906

 

Dynamic Parcel Distribution S.A.

Strada BUIACULUI, Nr. 2, Corp A - Unitatea A1 şi A2

077135 Mogoşoaia, Jud. Ilfov

Registrul Comerțului: J23/409/2010

CUI: RO9566918

 

S.C. Nemo Expres Logistic SRL,

Str. UNIRII, nr. 11, Clădire C5, biroul nr.2

077129 Vârteju, Jud. Ilfov

Registrul Comerțului: J23/4187/2019

CUI: RO31692750

 

4.7.1 Termenul de livrare:

În privinţa termenului de livrare asumat, durata de referinţă este cea afişată pe fişa de date a produsului.

 

4.7.2. Taxele de livrare:

Sistemul calculează automat taxele de livrare după aşezarea produsului în coş.

4.7.3. Pachet supraponderal:

Limita maximă de greutate a unui colet la serviciul de curierat este de 30 kg. Desigur, comanda Dvs. poate depăşi această valoare, dar să ţineţi cont de faptul că atunci se va expedia în două sau mai multe colete. Fiecare colet va avea propria taxă de livrare!

Retrimiterea coletului:

În cazul în care Vânzătorul v-a trimis pachetul comandat şi Dvs. nu îl preluaţi în termen de 5 zile lucrătoare, coletul ni se returnează automat. Dacă veţi solicita, Vânzătorul vă va expedia din nou pachetul, aplicând din nou taxa de livrare, dar numai dacă veţi achita totalul de plată prin virament în avans. Dacă de la o anumită adresă ni se returnează de două sau mai multe ori un colet nepreluat, Magazinul nostru îşi rezervă dreptul de a refuza trimiterea altor pachete la Clientul şi la adresa cu pricina.

 

  • Dreptul la renunţare

 

5.1. Cum se exercită dreptul la renunţare

Acest punct se referă exclusiv la persoanele fizice care acţionează în afara ocupaţiei, profesiei sau afacerii lor, care cumpără, comandă, primesc, utilizează, întrebuinţează o marfă, de asemenea care sunt destinatari ai comunicării, ofertelor comerciale legate de marfă (în continuare: „Consumator”). În sensul ordonanţei de guvern nr. 45/2014 privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori şi întreprinderi, Consumatorul are dreptul în cazul contractului de vânzare-cumpărare de produse, să renunţe la contract fără justificare în termen de 14 (paisprezece) zile socotite din ziua când Consumatorul sau o terţă persoană specificată de acesta, diferită de transportator, a primit:;

  • produsul,
  • ultimul produs livrat, dacă se livrează mai multe produse,
  • ultimul lot sau ultima piesă, dacă produsul constă din mai multe loturi sau piese,
  • primul serviciu, dacă produsul se va livra în mod regulat, într-un interval de timp stabilit.

 

Termenul de renunţare se prelungeşte cu cel mult 12 luni după cele 14 zile, dacă se omite informarea prealabilă despre existenţa dreptului la renunţare şi condiţiile acestuia! Dacă informarea se face în aceste 12 luni, consumatorul va avea la dispoziţie perioada de renunţare de 14 zile începând din ziua în care i s-a înmânat informarea. În cazul în care comanda conţine mai multe produse, care se livrează în mai multe tranşe, termenul curge de la primirea ultimului produs.

Consumatorul are dreptul să îşi exercite dreptul la renunţare şi în perioada dintre încheierea contractului şi primirea produsului.

În cazul în care Consumatorul doreşte să îşi exercite dreptul la renunţare, trebuie să trimită declaraţia sa explicită referitoare la intenţia sa de renunţare, la adresa de e-mail a Prestatorului specificată la pct. 1, sau dacă Vânzătorul şi Prestatorul sunt două entităţi separate, atunci la adresa de e-mail a Vânzătorului, afişată pe site.

Consumatorul îşi exercită la termen dreptul la renunţare dacă înainte de expirarea termenului limită specificat mai sus (chiar şi în cea de-a 14-a zi) trimite Vânzătorului declaraţia sa de renunţare.

Cade în sarcina Consumatorului dovedirea faptului că şi-a exercitat dreptul la renunţare conform dispoziţiilor prevăzute la acest punct.

Vânzătorul va confirma prin e-mail în termen de 3 zile lucrătoare sosirea declaraţiei de renunţare a Consumatorului.

În caz de renunţare Consumatorul este obligat să returneze la adresa Vânzătorului – în stare nouă – produsul comandat, fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu în termen de 14 zile de la comunicarea declaraţiei sale de renunţare. Termenul limită se consideră respectat dacă Consumatorul trimite produsul (îl predă la poştă sau la firma de curierat) înainte de expirarea celor 14 zile.

Cheltuielile de returnare ale produsului la adresa Vânzătorului cad în sarcina Consumatorului. Legat de renunţare, Consumatorul nu trebuie să suporte nici un fel de alte cheltuieli în afară de taxa de returnare a produsului.

Returnarea produselor cumpărate se face pe cheltuiala clientului. Aveți posibilitate de a solicita ridicarea coletelor cu ajutorul firmei de curier agregată de noi, iar costul transportului se scade din suma totală a comenzii. În acest caz costul transportului este de 20 lei/anvelopă.

În cazul în care Consumatorul renunţă la contract, Vânzătorul îi va restitui preţul de cumpărare, mai puţin cheltuielile de livrare, imediat sau cel târziu în termen de 14 (paisprezece) zile socotite de la primirea declaraţiei de renunţare a Consumatorului. Vânzătorul are dreptul să reţină banii de restituit până când primeşte produsul înapoi.

Vânzătorul va restitui preţul de cumpărare în contul bancar indicat de Client, prin transfer bancar.

Dacă produsul restituit prezintă lipsuri, deteriorări sau urme de folosire, Clientul nu îşi poate exercita dreptul la renunţare, în acest caz Vânzătorul va retrimite Clientului produsul care s-a dovedit a fi cu lipsuri, deteriorări sau urme de folosire.

Anexa la prezentele CCG conţine formularul pentru exercitarea dreptului la renunţare.

 

  • Garanţia de conformitate, garanţia legală

Referitor la obligaţia de garanţie a vânzătorului se aplică prevederile legii nr. V/2013 privind Codul civil al Ungariei, ale ordinului NGM (Ministerul Economiei Naţionale a Ungariei) nr. 19/2014. (IV.29.) privind procedurile de rezolvare a solicitărilor de garanţie pentru bunurile vândute în cadrul contractelor dintre consumatori şi întreprinderi.

În cazul produselor defecte Clientul are dreptul să revendice garanţia, prin e-mail.

Vânzătorul va rezolva reparaţia sau înlocuirea în termen de 15 zile.

Vânzătorul va întocmi un proces-verbal despre solicitarea de garanţie a Clientului, în care va consemna numele, adresa Clientului, acordul acestuia privind prelucrarea datelor sale consemnate în procesul-verbal, conform ordinului NGM nr. 19/2014. (IV.29.), denumirea, preţul de vânzare al  produsului vândut, data livrării de către Vânzător, descrierea defectului şi data sesizării, dreptul revendicat. Vânzătorul va înscrie şi răspunsul său dat la solicitarea garanţiei şi informarea referitoare la faptul că în caz de litigii Clientul se poate adresa organismului de conciliere.

La cererea Clientului, Vânzătorul îi va asigura o copie a procesului-verbal. Vânzătorul este obligat să păstreze procesul-verbal, conform prevederilor codului de procedură fiscală.

 

6.1. Garanţia accesorie

În cazul unei prestări defectuoase din partea Vânzătorului, Clientul are dreptul să solicite garanţia accesorie, conform legii nr. V/2013 privind Codul civil al Ungariei ( Ptk.)

În termen de şase luni de la executarea contractului, revendicarea garanţiei accesorii nu este legată de alte condiţii în afară de comunicarea defectului, dacă Clientul dovedeşte că a cumpărat produsul de la Vânzător. În acest caz Prestatorul este exonerat de garanţie numai dacă infirmă această prezumţie, adică dovedeşte că defectul produsului a apărut după predarea acestuia către Client.

Însă după expirarea termenului de şase luni de la executarea contractului, deja Clientul are obligaţia de a dovedi faptul că defectul pe care l-a descoperit a existat deja şi în momentul executării.

Garanţia pentru probleme de calitate se poate solicita şi în cazul mărfurilor devalorizate, dacă Vânzătorul nu a specificat cauza devalorizării.

Garanţia nu se poate solicita în cazul unor defecte provenite din utilizarea neconformă cu destinaţia.

Clientul poate să revendice următoarele garanţii accesorii:

  • Reparaţie sau înlocuire, cu excepţia cazului când îndeplinirea solicitării alese este imposibilă sau dacă pentru Vânzător ar însemna cheltuieli suplimentare disproporţionat de mari faţă de o altă îndeplinirea unei alte opţiuni.
  • Dacă nu a solicitat, respectiv nu a avut posibilitatea să solicite repararea sau înlocuirea, atunci Clientul poate să ceară reducerea proporţională a preţului de vânzare sau să repare defectul pe cheltuiala Vânzătorului  sau – în ultima instanţă – să renunţe la contract.

Clientul îşi poate schimba opţiunea aleasă privind garanţia accesorie, însă Clientul va suporta cheltuielile acestei modificări, exceptând cazul în care acest lucru a fost justificat sau dacă Vânzătorul a dat motiv pentru schimbarea opţiunii.

Clientul este obligat să comunice defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de 2 luni de la descoperirea defectului. După expirarea termenului de prescriere de doi ani de la executarea contractului se pierde dreptul la garanţia accesorie.

Dacă Clientul nu are statut de consumator (în sensul prevederilor din Codul civil), atunci îşi poate exercita drepturile de garanţie accesorie până la expirarea termenului de prescriere de 1 an.

 

6.2.  Garanţia pentru utilizarea produsului

În cazul unui defect al produsului (bunului mobil), clientul cu statut de consumator poate solicita la alegere dreptul prevăzut la pct. 6.1. sau garanţia pentru produs.

Însă Clientul nu are dreptul ca pentru acelaşi defect să revendice concomitent, în paralel, atât garanţia accesorie, cât şi garanţia pentru utilizarea produsului. Însă în cazul solicitării cu succes a garanţiei pentru utilizarea produsului, Clientul îşi poate exercita faţă de producător dreptul la garanţia accesorie pentru produsul înlocuit, respectiv pentru componenta reparată.

Clientul poate solicita ca garanţie pentru utilizarea produsului exclusiv repararea sau înlocuirea  produsului defect. În cazul exercitării dreptului la garanţia pentru utilizarea produsului, Clientul trebuie să dovedească defectul produsului.

Un produs se consideră defect dacă nu corespunde criteriilor de calitate în vigoare la data comercializării sau dacă nu are proprietăţile prevăzute în specificaţiile tehnice emise de producător.

Clientul îşi poate exercita dreptul la garanţia pentru produs în termen de doi ani de la comercializarea produsului de către producător. După expirarea acestui termen îşi pierde acest drept. Clientul este obligat să sesizeze neîntârziat producătorul, după descoperirea defectului. Defectul sesizat în termen de două luni de la descoperire se va considera notificat fără întârziere. Consumatorul răspunde pentru pagubele provenite din întârzierea sesizării.

Clientul îşi poate exercita dreptul la garanţia pentru produs, faţă de producătorul sau distribuitorul bunului mobil.

Producătorul, distribuitorul este exonerat de obligaţia privind garanţia pentru produs, exclusiv dacă este în măsură să justifice că:

  • nu a fabricat, respectiv nu a distribuit produsul în cadrul sferei sale de activitate, sau
  • defectul nu era sesizabil la momentul comercializării, având în vedere stadiul ştiinţei şi tehnicii, sau
  • defectul produsului provine din aplicarea unei legi sau a unei prevederi oficiale.

Pentru a fi scutit de obligaţie, este suficient ca producătorul, distribuitorul să dovedească o singură cauză.

 

6.3. Garanţia legală:

În caz de executare defectuoasă a contractului, Prestatorul este obligat să ofere garanţia legală, în conformitate cu ordonanţa de guvern nr. 151/2003. (IX. 22.) privind garanţia legală obligatorie a bunurilor de consum cu folosinţă îndelungată.

Legat de garanţia legală obligatorie pentru bunurilor de consum cu folosinţă îndelungată, se aplică prevederile din ordonanţa de guvern nr. 151/2003. (IX. 22.) privind garanţia legală obligatorie a bunurilor de consum cu folosinţă îndelungată.

Ordonanţa este valabilă numai pentru produsele noi, enumerate în anexa ordonanţei, valorificate în cadrul contractelor de consumator încheiate pe teritoriul României.

Pentru bunurilor de consum cu folosinţă îndelungată enumerate în anexa ordonanţei, garanţia legală este de 1 an, care începe din ziua predării produsului către Client sau data punerii în funcţiune de către Prestator sau împuternicitul acestuia.

Prestatorul e scutit de obligaţia de garanţie numai dacă dovedeşte că, cauza defectului s-a produs după executarea contractului.

Drepturile privind garanţia legală pot fi revendicate exclusiv de către Clientul cu statut de consumator.

Nu se încadrează la garanţia legală acele defecte ale căror cauze au apărut după predarea produsului către Client, de exemplu dacă defectul a fost cauzat de:

  • punerea în funcţiune necalificată (exceptând cazul data punerii în funcţiune de către Prestator sau împuternicitul acestuia, sau dacă punerea în funcţiune necalificată se datorează unor erori din ghidul de utilizare);
  • utilizare neconformă destinaţiei, nerespectarea instrucţiunilor din ghidul de utilizare;
  • păstrare incorectă, folosire incorectă, deteriorare;
  • daune datorită catastrofelor, dezastrelor naturale.

În cazul unui defect încadrat la garanţia legală, Clientul:

  • în primul rând, la alegere, poate să solicite reparare sau înlocuire, cu excepţia cazului când îndeplinirea solicitării de garanţie este imposibilă sau dacă pentru Prestator ar însemna cheltuieli suplimentare disproporţionat de mari faţă de o altă îndeplinirea unei alte solicitări de garanţie, având în vedere valoarea produsului în stare fără defect, gravitatea încălcării contractului şi prejudiciul produs Clientului prin îndeplinirea solicitării de garanţie;
  • dacă Prestatorul nu şi-a asumat repararea sau înlocuirea în termenul corespunzător acestei obligaţii, dacă nu poate onora garanţia protejând interesele Clientului, sau dacă a încetat interesul Clientului pentru reparare sau înlocuire, Clientul poate să aleagă reducerea proporţională a preţului de vânzare sau să repare defectul pe cheltuiala Prestatorului sau să renunţe la contract. Defectele neînsemnate nu conferă dreptul de renunţare la contract.

Dacă Vânzătorul solicită înlocuirea din cauza defectării produsului, în termen de trei zile lucrătoare socotite de la cumpărare (punerea în funcţiune), Prestatorul nu poate invoca cheltuieli suplimentare disproporţionate, ci este obligat să schimbe produsul, dacă defectul împiedică utilizarea conform destinaţiei.

Repararea sau înlocuirea se va realiza ţinând cont de interesele Clientului, proprietăţile produsului şi destinaţia acestuia. Prestatorul se va strădui să deruleze repararea sau înlocuirea în cel mult cincisprezece zile.

Nu se socoteşte în perioada de garanţie legală acea parte a timpului de reparare când Clientul nu poate să utilizeze produsul conform destinaţiei. Perioada de garanţie legală va curge de la început în cazul înlocuirii (reparării) produsului sau componentei, pentru întregul produs sau pentru acea componentă, de asemenea şi în ceea ce priveşte defectul reparat.

Prestatorul va suporta cheltuielile legate de îndeplinirea obligaţiei de garanţie legală.

În perioada de garanţie repararea defectelor care apar în condiţii de utilizare conform destinaţiei se face la service-ul autorizat al produsului în cauză, adresa acestora se află pe certificatul de garanţie sau eventual la sfârşitul ghidului de utilizare al produsului, în plus serviciul pentru clienţi al Prestatorului stă la dispoziţia clienţilor cu datele de contact ale service-urilor autorizate.

Însă Clientul nu are dreptul ca pentru acelaşi defect să revendice concomitent, în paralel, garanţia accesorie şi garanţia legală, respectiv garanţia pentru produs şi garanţia legală. Indiferent de această limitare, Clientului i se cuvin drepturile provenite din garanţia legală, în mod independent de drepturile rezultate din garanţia accesorie şi garanţia pentru produs.

Deci garanţia legală nu afectează impunerea de către Client a drepturilor sale legale, în special a celor referitoare la garanţia accesorie şi garanţia pentru produs, respectiv la despăgubire.

Revendicările legate de garanţii se pot transmite prin datele de contact indicate la punctul Datele Prestatorului.

Dacă între părţi apar litigii care nu se pot rezolva pe cale amiabilă, Clientul poate să iniţieze o procedură la organismul de conciliere.

 

6.4.  Notificarea garanţiei legale şi de conformitate:

Clientul poate să anunţe Prestatorul despre revendicările sale privind garanţia legală sau de conformitate, la datele de contact indicate la punctul „Datele Prestatorului”.

Prestatorul va întocmi un proces-verbal despre revendicările Clientului privind garanţia legală sau de conformitate, pe care acesta i le-a adus la cunoştinţă, şi va înmâna Utilizatorului o copie a procesului verbal, contra semnătură.

Dacă Prestatorul nu se poate pronunţa la momentul notificării cu privire la îndeplinirea cererii de garanţie a consumatorului, în termen de cinci zile lucrătoare va comunica Utilizatorului poziţia sa, documentând această comunicare, iar în caz de respingere a revendicărilor va menţiona motivul şi posibilitatea ca  Utilizatorul să se adreseze organismului de conciliere.

Prestatorul va păstra procesul-verbal timp de cinci ani de la încheierea acestuia şi îl va prezenta organelor de control, la cererea acestora.

 

  • Exercitarea drepturilor

7.1. Unde, când şi cum se rezolvă reclamaţiile

Clientul are posibilitatea să îşi transmită nemulţumirile de consumator faţă de produs sau faţă de activitatea Vânzătorului, prin datele de contact menţionate la pct. 1.

În caz de reclamaţii vom urma procedurile detaliate în ordonanţa de guvern nr. 45/2014 (II.26.).  Răspundem la fiecare reclamaţie primită şi în cazul oricărei greşeli comise de noi sau de furnizorii noştri acţionăm ţinând cont de interesul clienţilor..

Clientul îşi poate transmite reclamaţiile către Prestatorul pe următoarele căi:

E-mail: office@nano-tyre.ro

Vânzătorul va răspunde în fond la reclamaţia primită în scris, în termen de 30 zile. Prestatorul va păstra timp de 5 ani un exemplar al răspunsului dat la reclamaţie.

În caz de respingere a reclamaţiei Prestatorul îl ca informa pe Client despre motivul respingerii.

  • Alte posibilităţi pentru exercitarea drepturilor 

În cazul în care eventualele litigii de consumator dintre Vânzător şi Client nu se rezolvă pe calea tratativelor cu Vânzătorul, Clientul cu statut de consumator se poate adresa organismului (comitetului) de conciliere competent pentru domiciliul sau reşedinţa sa, iniţiind o procedură la acest Organism, respectiv se poate adresa şi organismului de conciliere competent pentru sediul Vânzătorului, Clientul având la dispoziţie şi următoarele posibilităţi pentru exercitarea drepturilor.

Părţile stipulează că indiferent de domiciliul Clientului, convin asupra aplicării dreptului maghiar şi a jurisdicţiei forumurilor maghiare de soluţionare a litigiilor de mai jos.

  • Reclamaţii la agenţia pentru protecţia consumatorului,
  • Procedură de soluţionare a litigiilor pe platforma online a Uniunii Europene dedicată acestui aspect: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.showHYPERLINK "https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU"&HYPERLINK "https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU"lng=HU

În Ungaria, litigiile transfrontaliere dintre consumator şi comerciant, legate de contractele online de vânzare-cumpărare sau de servicii, ţin de competenţa Comitetului de Conciliere din Budapesta (Budapesti Békéltető Testület - BBT).

  • Iniţierea unei proceduri la organismul de conciliere

Organismul competent din punct de vedere al sediului Prestatorului este: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület.

Denumirea:

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület (Comitetul de Conciliere Judeţean Szabolcs-Szatmár-Bereg)

Adresa: 4400 Nyíregyháza, str.Széchenyi, nr.2.

Telefon: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax: (42) 311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

În aplicarea regulilor referitoare la Comitetul de Conciliere, are statut de consumator, conform legii speciale, şi ONG-urile, bisericile (parohiile), blocurile de locuinţe, asociaţiile de proprietari, microîntreprinderile, IMM-urile care cumpără, comandă, primesc, utilizează, apelează la mărfuri sau sunt destinatarii comunicărilor, ofertelor comerciale legate de mărfuri.

Prestatorul are obligaţia de a colabora în procedura organismului de conciliere.

  • Gestionarea datelor

Prestatorul gestionează datele personale ale Clienţilor conform prevederilor din informarea separată privind gestionarea datelor.

Informarea privind gestionarea datelor este accesibilă pe siteul operatorului de date.

  • Nulitatea anumitor prevederi din condiţiile contractuale generale

Dacă oricare prevedere a prezentelor CCG s-ar dovedi nulă, acest fapt nu implică nulitatea contractului încheiat pe baza prezentelor CCG, iar celelalte prevederi ale contractului vor rămâne în vigoare şi în continuare. Prevederile contractului, rămase în vigoare, se vor interpreta în aşa fel, încât să reflecte cât mai bine voinţa iniţială a Prestatorului şi a utilizatorului.

  • Modificarea CCG

Prestatorul are dreptul să modifice, să completeze în mod unilateral condiţiile din CCG, conform legislaţiei maghiare aplicabile în vigoare. CCG modificat vor intra în vigoare la data publicării pe site. Clientul care vizitează site-ul prestatorului este obligat să se informeze periodic despre modificările prezentelor CCG. Dacă după intrarea în vigoare a prezentelor CCG, clientul va accesa în continuare webshopul şi plasează comenzi, prestatorul este îndreptăţit să interpreteze din acest comportament că clientul a acceptat modificările CCG. 

  • Alte dispoziţii

Prezentele CCG s-au întocmit ţinând cont de legea nr. CLXIV/2005, CVIII/2001, legea nr. CXII/2011, legea nr. V/2013, ordonanţa de guvern nr. 45/2014.(II.26.), ordinul NGM nr. 19/2014.(IV. 29.) şi de alte norme aplicabile în vigoare.

Orice întreprindere afişată pe site ca fiind un Vânzător, recunoaşte obligativitatea pentru sine a dispoziţiilor din prezentele CCG.

Prezentele Condiţii Contractuale Generale intră în vigoare prin publicarea lor pe site.

 

Destinatar:

Picmac Kft.(SRL)

4400 Nyíregyháza

str.Vay Ádám, nr.4-6, et.1,  ap.114/A-B

 

Subsemnatul declar că îmi exercit dreptul la renunţare în privinţa contractului de vânzare-cumpărare pentru produsul(produsele) de mai jos:

Denumirea contractului: Contract de vânzare-cumpărare (pentru anvelope de autovehicule)

Indicarea exactă a produsului:

Data contractului /data primirii:

Numele consumatorului: 

Adresa  consumatorului:

Solicit restituirea preţului de cumpărare în următorul cont bancar:

Denumire bancă:

Titularul contului bancar:

Nr. cont bancar:

 

Locul şi data:

Semnătura consumatorului