Test de anvelope de iarnă 2020

De două ori pe an este publicat testul german ADAC de anvelope cunoscut și recunoscut profesional. Seria de testare ADAC oferă o analiză extrem de cuprinzătoare a performanțelor și proprietăților anvelopelor testate. 

Am colectat rezultatele testelor în urmă cu anii (testul anvelopelor de iarnă ADAC 2021 - lansat NOU!, Până în 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013)

 

 

Zăpadă, gheață, vreme umedă sau uscată, vreme geroasă: ce anvelopă poate face față cel mai bine condițiilor meteorologice diferite într-un anotimp rece?

Testul ADAC îi poate ajuta pe cei care sunt pe punctul de a cumpăra anvelope de iarnă, dar au dificultăți în adaptarea la gama largă.

NANO-tyre.ro raportează direct despre rezultatele de iarnă din 2021 recent lansate.

 

 

Test ADAC de anvelope de iarnă 2021 

În 2021 experții ADAC au testat 2 dimensiuni de anvelope: 195 / 65 R15 și 225 / 50 R17

adac anvelope iarna 2021

Faptul cum se comportă o anvelopă pe drum umed, zăpadă și gheață poate fi determinată numai prin teste complexe. 

Anvelopele de iarnă ar trebui să asigure o aderență sigură pe zăpadă, gheață și condiții umede, consumând în același timp cât mai puțin combustibil posibil. 

Acesta este conflictul clasic de interese pe care o anvelopă trebuie să îl depășească în timpul testului de anvelope de iarnă ADAC, împreună cu o serie de alte provocări, cum ar fi acvaplanarea, stabilitatea la rulare și durabilitatea. 

Zăpadă, gheață, vreme umedă sau uscată și geroasă: care anvelopă poate face față cel mai bine condițiilor meteorologice diferite în sezonul rece? 

Testul ADAC îi poate ajuta pe cei care sunt pe punctul de a cumpăra anvelope de iarnă, dar au dificultăți în adaptarea la gama largă. 

NANO-tyre.ro raportează direct despre rezultatele de iarnă din 2021, recent lansate. 

 

Test ADAC 2021: pneuri de iarnă 195/65 R15 

Zăpadă, gheață, vreme umedă, uscată și geroasă: cine poate face față cel mai bine diferitelor condiții ale sezonului rece? Au fost testate 16 cauciucuri actuale pentru mașinile din clasa mijlocie inferioară în testul ADAC. 

test anvelope de iarna 195/65r15

- În fruntea Dunlop, Goodyear, Michelin, Vredestein

- Performanță mai bună pe zăpadă și gheață 

- Probleme obișnuite cu drumurile umede și uzură 

Chiar dacă dimensiunea anvelopelor pentru vehiculele noi continuă să crească, dimensiunea testului 195/65 R15 din acest an în clasa de viteză T până la 190 km / h rămâne una dintre cele mai căutate - cel puțin pe segmentul anvelopelor de iarnă. Potrivit pentru vehicule din clasa medie inferioară, cum ar fi Opel Astra sau VW Golf. 

Practic, se poate trage o concluzie în mare măsură pozitivă, deoarece doar unul dintre cele 16 modele de anvelope are un rezultat „suficient”, deci este recomandat doar condiționat - patru modele de anvelope sunt calificate ca „bune” și unsprezece ca „satisfăcătoare”. 

Important: obiceiurile personale de conducere 

Aici, merită să aruncați o privire mai atentă asupra ofertei, deoarece, în funcție de stilul dvs. de conducere individual, o anvelopă satisfăcătoare (și de obicei mai ieftină!), se va dovedi recomandată pentru uz personal. Cu atât mai mult cu cât aproape întregul câmp de testare nu prezintă slăbiciuni (severe) pe vreme uscată sau umedă și primește un rating bun în aceste criterii principale. Doar două anvelope nu au un rating bun pe un drum cu zăpadă. Respectiv, toți candidații la test au obținut ratinguri bune în ceea ce privește consumul de gheață și combustibil. 

Vizibil: 

Dacă ne uităm la rezultatele testului de uzură, se poate observa că durata de viață medie prevăzută pentru întregul câmp este de aproximativ 27.000 de kilometri, ceea ce nu este deosebit de mare. Raza de acțiune este cuprinsă între 34.400 (Michelin) și 21.800 de kilometri (Maxxis). 

 

195/65R15 ADAC 2021 rezultatele testelor de iarnă (ADAC, 2021)

foarte bun foarte bun bun bun potrivit potrivit sufficient sufficient neadecvat neadecvat

Cei patru lideri sunt foarte echilibrați 

Patru anvelope de iarnă 195/65 R15 au primit râvnitul rating ADAC de „bun”: modelele Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 și Vredestein Wintrac. Sunt recompensați cu note bune, deoarece sunt foarte echilibrați în toate criteriile principale. Cu toate acestea, merită să ne uităm la evaluările detaliate, deoarece acestea umbre rezultatele. 

Dunlop și Goodyear impresionează prin performanțe bune pe drum uscat, în special pe pante cu zăpadă. Și în timp ce Dunlop Winter Response 2 optimizează încă consumul de combustibil, UltraGrip 9+ merge puțin mai departe în ceea ce privește performanța în zonele umede și înghețate. Michelin Alpin 6 arată un scor tradițional în ceea ce privește uzura, dar de această dată arată și cele mai bune performanțe pe drumuri uscate. Dacă aspectul economico-ecologic este deosebit de important, Vredestein este câștigătorul: combină cel mai mic consum de combustibil cu uzura redusă. 

adac-2021

 

În spatele: BFGoodrich și Continental 

În spatele grupului de top se remarcă sub-marca Michelin BFGoodrich g-Force Winter2 și Continental WinterContact TS 860, care, datorită scorului inclus într-unul dintre criteriile principale, au rămas în urma ratingului general bun. Ambele au performanțe bune la testul de uzură și performanță bună pe zăpadă și gheață. Dar se comportă opus pe drumurile uscate și umede: în timp ce BFGoodrich funcționează impresionant pe suprafețele drumului uscat, nu mai poate primi un rating bun pe baza performanței sale umede. 

Continental, pe de altă parte, solicită cel mai mare rating pe drumurile umede, dar prezintă slabe slabe în condiții de uscare. Un viitor test ADAC va trebui să demonstreze că succesorul său, TS 870 aflat deja pe piață, are performanțe mai bune. 

adac-2021-iarna

 

Amortizare: uzură excesivă 

VW în timpul testului de anvelope de iarnă în Finlanda. Următoarele patru anvelope din tabel au un lucru în comun: toate au performanțe relativ bune în ceea ce privește principalele criterii de conducere, dar se depreciază cu o crestătură în rezultatul general datorită performanței unice satisfăcătoare a testului de uzură. Bridgestone Blizzak LM005 funcționează destul de bine pe drumuri uscate și a obținut al doilea cel mai bun rezultat pe drumuri umede în timpul testului. Dar pe lângă o uzură mai mare, performanța sa pe zăpadă nu ar mai fi fost suficientă pentru un rating general bun. Falken Eurowinter HS01, de exemplu, arată rezultate bune pe drumuri uscate, înzăpezite și înghețate, dar are o suspensie pe drumuri umede. 

Al doilea marcă de la Hankook i FIT + LW31 + de la Laufenn nu a avut rezultate bune pe timp uscat, a reușit bine pe drumurile umede și a atins vârf pe zăpadă și gheață. Maxxis Premitra Snow WP6 oferă rezultate bune pe drumuri uscate, umede și înghețate, dar pe zăpadă performanțele sale nu mai sunt suficiente pentru a obține un rezultat bun al testului. 

adac-iarna-2021

 

Degradare: puncte slabe în condiții de umezeală 

Pentru celelalte cinci anvelope satisfăcătoare, slăbiciunile individuale ale caracteristicilor de conducere duc la o devalorizare a calității generale. Yokohama BluEarth * Winter V906 funcționează impresionant pe drumuri uscate, precum și pe zăpadă și gheață. Dar există încă de îmbunătățit în ceea ce privește uzura și condițiile de udare - și de aceea a obținut un rating mai mic. Deși Barum Polaris 5 prezintă rezultate bune pe zăpadă și gheață, primește ratinguri mai mult decât satisfăcătoare în condiții uscate și chiar umede. 

 

Test ADAC 2021: anvelope de iarnă 225/50 R17 

Aderența adecvată pe zăpadă, gheață și suprafețele umede ale drumului este esențială în sezonul rece - iar anvelopele de iarnă ne oferă acest lucru. Dar care este cel mai bun? 18 anvelope au fost testate pentru mașini de dimensiuni medii în testul ADAC - și două s-au comportat complet imperfect. 

    - Dunlop, Michelin și Goodyear au terminat în frunte 

    - Mijloc larg cu puncte slabe individuale 

    - Atenție: două produse sunt defecte 

adac-iarna-2021

Clasa de viteză testată 225/50 R17 dimensiunea V (până la 240 km / h) este utilizată pe scară largă în vehiculele de nivel mediu precum Audi A4 sau BMW Seria 3. Pentru testul anvelopelor de iarnă din 2021, 18 modele de această dimensiune au fost plasate la microscop - iar rezultatul final este ambivalent. Vestea bună este că trei pneuri sunt recomandate în special, iar mijlocul terenului larg continuă să funcționeze bine cu treisprezece pneuri. Merită să vă uitați aici la detalii , deoarece, în funcție de stilul dvs. de conducere individual, se va dovedi a fi recomandată o anvelopă de examen satisfăcătoare (și de obicei mai ieftină). 

Dar este alarmant faptul că Goodride Z-507 Zuper Snow și Linglong Green-Max Winter UHP sunt două modele care prezintă slăbiciuni atât de grave în disciplinele legate de siguranță încât performanța lor a fost evaluată ca fiind „slabă”, astfel încât aceste produse pot fi doar recomandate. 

 

225/50R17 ADAC 2021 rezultatele testelor de iarnă (ADAC, 2021)

foarte bun foarte bun bun bun potrivit potrivit sufficient sufficient neadecvat neadecvat

Primii trei subcampioni sunt foarte echilibrați 

Audi a susținut testul anvelopelor de iarnă în Finlanda, iar testul a avut loc la Ivalo, Finlanda. 

Dunlop Wintersport 5, Michelin Alpin 6 și Goodyear UltraGrip Performance + sunt recomandate fără rezervare. Toate cele trei oferă rezultate bune la toate criteriile principale, deci sunt foarte echilibrate. Cu toate acestea, merită să ne uităm la evaluările detaliate, deoarece acestea se concentrează pe nuanțe ușor diferite. 

Astfel Dunlop reușește să stabilească un record în zăpadă - combinat cu cel mai mic consum de combustibil al trio-ului de top. Michelin Alpin 6, pe de altă parte, a prezentat în mod tradițional cea mai mică uzură și este chiar mai ascuțit în această dimensiune pe drumuri uscate și umede. Iar Goodyear se află undeva la mijloc, oferind performanțe bune în fiecare segment testat, dar nu și cele mai bune rezultate! 

adac-2021

Rezultate satisfăcătoare pe mijlocul terenului 

După ADAC, anvelopele „satisfăcătoare” au fost enumerate de Krisalp HP de la filiala Michelin, Kleber, ale cărei caracteristici de conducere pe teren umed sunt ușor mai slabe decât cele mai bune din test, iar acest scor individual are un efect redus asupra scorului general. 

Evaluarea este oarecum mai clară pentru următoarele patru anvelope. În cazul Bridgestone Blizzak LM005, rezultatul testului de abraziune conduce la o devalorizare a calității generale, deoarece a funcționat satisfăcător numai pe zăpadă. 

Evaluarea generală a Continental WinterContact TS 860 a fost slăbită din cauza punctelor slabe pe drumurile uscate, dar altfel nu alunecă în jos pe tabela de marcaj. Poate că succesorul său, TS870, care este deja pe piață și va face parte din următorul test ADAC, va domina mai bine suprafețele rutiere uscate. 

Nexen Winguard Sport 2 a fost, de asemenea, degradat pentru testarea rezistenței la abraziune, dar nu depășește ratingul satisfăcător chiar și în condiții uscate, umede și înzăpezite. În general, Nexen oferă cel mai slab rezultat general în acest grup de patru, deoarece Vredestein Wintrac Pro, care este, de asemenea, devalorizat din cauza uzurii, este de obicei evaluat mai bine pentru caracteristicile sale de conducere. 

adac test

 

Puncte slabe în condiții uscate și umede 

Evaluările generale ale ESA-TECAR Supergrip Pro, Sava Eskimo HP2 și Fulda Kristall Control HP 2 au fost degradate din cauza slăbiciunilor lor în condiții de uscare și umiditate. În cazul Supergrip Pro, care este, de obicei vândut de compania comercială germană Tecar prin intermediul dealerilor auto marca, trebuie subliniat faptul că a obținut cel mai bun rezultat în ceea ce privește consumul de combustibil în test. Pe lângă Eskimo HP2 de la filiala slovenă Goodyear, Sava, a fost anvelopa cu cel mai puternic zgomot de rulare pe vehiculul nostru de testare Audi A4. 

Pentru restul de cinci cauciucuri, diferite motive duc la o degradare a ratingului general. Firestone Winterhawk 4 a alunecat pe suprafețele uscate ale drumului, dar a primit un rating bun conform tuturor celorlalte criterii. Nokian Snowproof P, pe de altă parte, este convingător pe drumurile uscate, dar anvelopele izvorăsc atât pe drumurile umede, cât și pe cele cu zăpadă. 

În cazul Pirelli Winter Sottozero 3, de data aceasta caracteristicile uscate și umede, precum și caracteristicile de conducere ale gheții sunt doar „satisfăcătoare”. Toyo Observe S944 prezintă puncte slabe pe drumurile umede și înzăpezite și Maxxis Premitra Snow WP6 pe zăpadă și gheață. 

Două modele sunt defecte 

Inginerii ADAC vă sfătuiesc să nu cumpărați două modele în niciun caz, și anume Goodride Z-507 Zuper Snow și Linglong Green-Max Winter UHP, deoarece sunt defecte după ADAC! Banda de rulare Zuper (nu-i o greșeală!) de la producătorul chinez de anvelope Goodride nu îndeplinește cerințele testerilor datorită proprietăților sale înzăpezite. Chiar și la frânare, această anvelopă are cel mai rău nivel, dar performanța sa este foarte slabă atunci când începe în condiții de drum cu zăpadă și alte tratamente pe suprafețele de drum cu zăpadă. Cu Goodride, mașina de testare are nevoie de aproximativ 25 de secunde mai mult pe pista de manipulare a zăpezii decât pe pista de testare medie. 

Situația este similară pentru Linglong, produsă și în China. Cu toate acestea, această anvelopă are slăbiciuni grave pe drumurile umede. Fie că este vorba de distanța de frânare, de acvaplanare sau de tratament, Green-Max Winter UHP nu este niciodată evaluat mai bine decât „suficient” pe timp umed. 

adac iarna

Distanțele de frânare exemplifică slăbiciunea condițiilor de drum umed: comparativ cu pista de testare (distanță medie de frânare 37 de metri), Linglong are nevoie de o distanță de frânare de aproape 6 metri mai lungă pe asfaltul umed la o viteză de 80 km / h. Adică, atunci când aveți cea mai bună anvelopă, acul vitezometrului Linglong arată în continuare o viteză de 40 km / h. 

 

Test de anvelope de iarnă ADAC 2020: test anvelope de iarnă 205/55 R16

adac 1

Rezultatul general pentru gama de dimensiuni 205/55 R16 H (până la 210 km / h) este de fapt pozitiv, 5 anvelope din cele 15 modele testate prin caracteristicile lor de conducere și siguranță, precum și confortul și economia a fost găsite 5 bune și încă 7 satisfăcătoare. Un singur model a obținut rezultate suficiente și două anvelope testate au trebuit să fie retrogradate din cauza aderenței slabe pe teren umed.

 

Rezultatul testului pe scurt
 

 - Bridgestone Blizzak LM005- 2.0
 - Michelin Alpin- 6 2.1
 - Dunlop Winter Sport 5 - 2.2
 - Hankook icept RS2- 2.2
 - Maxxis Premitra Snow WP6- 2.4
 - Falken Eurowinter HS01 2.9
 - Continental Winter contact TS 860 3.0
 - Goodyear UltraGrip 9+ 3.0
 - Sava Eskimo HP2 3.1
 - Toyo Observe S944 3.2
 - Pirelli Cinturato Winter 3.3
 - Giti Gitiwinter W1 3.4
 - Semperit Speed Grip 3.7
 - King Meiler Winter Tact WT81 5.4
 - Tristar Snowpower HP 5.5

 

  Marcă model Certificare ADAC Drum uscat Drum umed Drum înzăpezit Drum înghețat Zgomot / Comfort Consum carburant Uzură
1. Bridgestone Blizzak LM 005 Jó jó Nagyon jó Jó Jó Kielégítő jó jó
2. Michelin Alpin 6 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
3. Dunlop Winter Sport 5 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
4. Hankook i*cept RS2 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
5. Maxxis Premitra Snow WP6 Jó jó Jó Jó Jó jó jó jó
6. Falken Eurowinter HS01 Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
7. Continental WinterContact TS860 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
8. Goodyear UltraGrip 9+ Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
9. Sava Eskimo HP2 Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
10. Toyo Observe S 944 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
11. Pirelli Cinturato Winter Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
12. Giti GitiWinter W1 Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
13. Semperit Speed-Grip 3 Elégséges Elégséges Jó Jó Jó jó jó jó
14. King Meiler Winter Tact WT81 Hiányos Elégséges Hiányos Kielégítő Jó Kielégítő jó Nagyon jó
15. Tristar Snowpower HP Hiányos jó Hiányos Elégséges Jó Kielégítő jó jó
nagyon jó excelent jó bun megfelelő satisfăcător elégséges sufficient elégtelen neadecvat

Evaluări:

0,6 - 1,5: excelent
1,6 - 2,5: bun
2,6 - 3,5: potrivit
3,6 - 4,5: sufficient
4,6-tól lefelé: neadecvat

Performanță echilibrată a anvelopelor cu rezultate bune la teste:

Cel puțin cinci modele au obținut calificativul „extrem de recomandat” la test. În primul rând Bridgestone Blizzak LM 005, care este deosebit de impresionant nu numai pe drumurile umede, dar și pe uscate. Cu toate acestea, Bridgestone arată și cea mai mare uzură a anvelopelor în comparație cu grupa de top.

Cei care trebuie să conducă mai mulți kilometri, conduc în distanțe mai mari în timpul iernii, s-ar descurca mai bine cu Michelin Alpin 6 cu rezultatul al doilea cel mai bun: modelul premium francez performează mai puțin bine pe drumurile uscate, dar a performat excelent în testul de uzură proiectat de aproape 43.000 de kilometri. Atât Dunlop Winter Sport 5, cât și Hankook i * cept RS2 au avut performanțe bune doar pe drumuri uscate. Comportamentul de conducere al Dunlop devine puțin spongios, mai ales atunci când anvelopele sunt încălzite pentru test. Ambele anvelope au performanțe bune pe drumurile umede și înzăpezite - Dunlop excelează și în ceea ce privește uzura, cu un kilometraj proiectat de 39.500 de kilometri. Producătorul de anvelope de iarnă Maxxis Premitra Snow WP6 de la producătorul taiwanez de anvelope completează grupul „verde”: este clar excelent pe drumurile uscate și umede, dar a obținut doar rezultate bune la testele pe zăpadă și uzură. Una peste alta, totuși, toți cei cinci candidați la test se comportă echilibrat și au obținut astfel un rezultat bun la test. 

adac 2

 

Performanță mai slabă pe drumuri uscate, să vedem mijlocul terenului! 

Cele șapte anvelope recomandate din grupul următor sunt evaluate cu anumite puncte slabe în ceea ce privește manevrabilitatea la uscare. Evaluarea pe drum uscată astfel obținută are un impact asupra evaluării generale, cuprinzătoare. Toate modelele oferă un cuplu de direcție adecvat șoferului, dar deoarece puntea spate se simte puțin flexibilă, mașina de testat (Golf VII GTI) nu merge direct. În consecință, șoferul poate pierde controlul vehiculului. Nu este ușor să definiți o linie pe volan care să se potrivească exact cu curba, așa că sunt necesare reglaje de direcție mici și permanente. În cazuri extreme, partea din spate a vehiculului se deplasează spre exterior din cauza manevrelor evazive bruște, iar vehiculul de testare tinde, de asemenea, să vireze în direcție inversă, acest comportament ducând la o pierdere de puncte, în special pentru Pirelli Cinturato Winter și Giti GitiWinter W1. 

Performanța slabă pe drum uscat a stricat performanța generală a unor anvelope bune. Continental WinterContact TS 860 a obținut, de asemenea, al doilea cel mai bun rezultat în întregul câmp de testare pe drumuri umede. Atât Goodyear UltraGrip 9+, cât și Pirelli Cinturato Winter produc rezultate bune atunci când sunt pe drum umed și, de asemenea, împărtășesc cele mai bune rezultate de zăpadă ale tuturor anvelopelor. 

Nici Falken Eurowinter HS01 nu funcționează foarte satisfăcător pe drumurile înzăpezite. Sava Eskimo HP2 și GitiWinter W1 arată doar rezultate moderate chiar și în stare umedă. Sava are un defect în manipulare, iar Giti are un defect în acvaplanare. Cu excepția proprietăților uscate, Toyo Observe S 944 a obținut un rating bun în toate celelalte criterii majore. 

 

adac 3

 

Prea multe deficiențe: cele mai rele rezultate ale testelor

Semperit Speed-Grip 3 - convingător printre primele 3 în condiții de umezeală și zăpadă - este încă recomandat doar condiționat, deoarece punctele sale slabe sunt accentuate pe drumurile uscate. Deoarece anvelopa își pierde elasticitatea atunci când temperatura anvelopei crește: în cazul unor manevre bruște, partea din spate a vehiculului se poate deplasa spre exterior.

King Meiler Winter Tact WT 81 este singura anvelopă reșapată din test și nu este recomandată! În total are performanțe slabe pe drumuri umede: nu numai că are cea mai mare distanță de frânare, dar și are slabă manevrabilitate. De asemenea, prezintă slăbiciuni severe pe drumurile uscate și oferă de departe cel mai prost confort de conducere. La urma urmei, King Meiler complet reproiectat a continuat să obțină rezultate satisfăcătoare pe zăpadă și se mândrește cu cea mai bună rezistență la uzură a tuturor anvelopelor testate, cu un kilometraj proiectat de 45.000 km. Dar predomină în mod clar lipsa criteriilor de siguranță.

Tristar Snowpower HP este lăsat până la capăt: deși funcționează pe drum uscat cu cele mai mici distanțe de frânare, nu face același lucru pe zăpadă. Dar cele mai evidente sunt deficiențele în starea umedă. Confortul de conducere, manevrabilitatea și proprietățile de acvaplanare sunt doar slab evaluate.

 

Următoarele vehiculele  (și bineînțeles multe altele) pot fi echipate cu dimensiunea anvelopei testate aici:

 - Audi A3
 - BMW 1,2,3
 - Ford C-Max, EcoSport, Focus
 - Hyundai i30, Ioniq, iX20
 - Mercedes A-, B-, C-Osztály
 - Opel Astra, Meriva, Zafira
 - Skoda Octavia, Scala, Superb
 - Toyota Auris, Corolla, GT86
 - VW Caddy, Golf, Jetta, New Beetle, Passat, Touran

 

Test anvelope de iarnă 2020 ADAC: test anvelope de iarnă 235/55 R17

De data aceasta, 13 modele de dimensiuni au fost testate în gama 235 / 55R17, dar doar unul s-a dovedit a fi foarte bun.

adac 4

Dintre cele 13 modele testate, modelul 235/55 R17 V (până la 240 km / h) a prezentat performanțe echilibrate și, prin urmare, poate fi considerat „bun”. Alte unsprezece modele sunt recomandate doar, dar au puncte slabe în cel puțin un criteriu major. Datorită comportamentului deficitar prezentat pe drumurile uscate, doar unul dintre modele a primit rating suficient.

Rezultatele testelor pe scurt:


 - Michelin Pilot Alpin 5 2.1
 - Esa+Tecar Supergrip Pro 2,7
 - Goodyear Ultragrip Performance 2,7
 - Dunlop WinterSport 5 SUV 2,8
 - Vredestein Wintrac Pro 2,8
 - Nokian WR Snowproof 2,9
 - Bridgestone Blizzak LM005 3,0
 - Kleber Klisalp HP3 3,0
 - Pirelli Winter Sottozero 3 3,0
 - Cooper Discoverer Winter 3,1
 - Fulda Kristall Control SUV 3,1
 - Continental WinterContact TS850 P 3,4
 - Semperit Speed Grip 3 SUV 3,9

 

  Marcă model Certificare ADAC Drum uscat Drum umed Drum înzăpezit Drum înghețat Zgomot / Comfort Consum carburant Uzură
1. Michelin Pilot Alpin 5 Jó jó jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
2. ESA+TECAR SUPERGRIP PRO Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
3. Goodyear UltraGrip Performance + Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
4. Dunlop Winter Sport 5 SUV Kielégítő jó Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó Nagyon jó
5. Vredestein Wintrac Pro Kielégítő jó Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
6. Nokian WR Snowproof Kielégítő jó Kielégítő jó Kielégítő Kielégítő jó jó
7. Bridgestone Blizzak LM005 Kielégítő Kielégítő nagyon Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
8. Kleber Krisalp HP3 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
9. Pirelli Winter Sottozero 3 Kielégítő Kielégítő jó Kielégítő Kielégítő Kielégítő jó jó
10. Cooper Discoverer Winter Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
11. Fulda Kristall Control SUV Kielégítő Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
12. Continental WinterContact TS850 P Kielégítő Kielégítő jó Kielégítő Jó Kielégítő jó nagyon jó
13. Semperit Speed-Grip 3 SUV Elégséges Elégséges Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő jó nagyon jó
nagyon jó excelent jó bun megfelelő satisfăcător elégséges suficient elégtelen neadecvat

 

Értékelések:


0,6 - 1,5: excelent
1,6 - 2,5: bun
2,6 - 3,5: satisfăcător
3,6 - 4,5: suficient
4,6-tól lefelé: neadecvat

Câștigătorul testului este foarte echilibrat

Modelul Michelin Pilot Alpin 5 este singurul model care a obținut un rating bun din toate punctele de vedere majore. Mașina de testat a prezentat cele mai bune proprietăți cu cauciucul pe drumuri uscate, iar anvelopa oferă, de asemenea, marje bune de siguranță atunci când vine vorba de o manevră evazivă periculoasă.
Pe drumurile umede, anvelopa Michelin a prezentat proprietăți deosebit de convingătoare în ceea ce privește manevrabilitatea, dar, din păcate, nu a excelat în proprietățile de acvaplanare, acesta este singurul criteriu în care prezintă doar un rezultat mai slab la finalul testului.
Cu toate acestea, pe zăpadă, Michelin garantează cele mai bune și mai sigure rezultate în comparație cu toți candidații la test, cu modelul Alpin 5 s-a înălțat. Printre proprietățile sale pe gheață în ceea ce privește zgomotul și consumul de combustibil, intră în câmpul de testare bun. Deci, în general, este vorbă de o anvelopă bună, chiar dacă este o anvelopă puțin scumpă.


Cele trei grupuri diferite în câmpul de testare

Cele unsprezece anvelope clasificate „satisfăcătoare” se încadrează în aproximativ trei grupuri.
Primul grup include trei anvelope testate,care a obținut puncte pe toate celelalte criterii majore, dar se deprecizează în clasamentul general din cauza slăbiciunilor de pe drumurile uscate. Deci, dacă direcția pe șosea, frânarea și manevrabilitatea nu sunt atât de importante pentru Dvs., aceste trei anvelope poate fi, de asemenea, alegere potrivită: Goodyear UltraGrip Performance + și Kleber Krisalp HP3 oferă rezultate bune pe drumuri umede și înzăpezite, în timp ce Bridgestone Blizzak LM 005 se comportă cel mai bine pe drumurile umede. În comparație cu ceilalți candidați la test, performanța Blizzak este foarte bună atât în ​​ceea ce privește măsurarea distanței de frânare, cât și din punct de vedere de manevrabilitate.

adac 5

Al doilea grup de anvelope recomandate include SUV-ul Dunlop Winter Sport 5 și Vredestein Wintrac Pro. Ambele anvelope au performanțe bune în condiții uscate, pe drumuri umede și relativ chiar pe gheață. Cu toate acestea, comportamentul lor pe drumurile înzăpezite este doar satisfăcător: subtraversează prea devreme, nu pot combina în mod optim forța de aderență și virare - și, ca urmare, precizia suferă. Astfel, acești doi candidați sunt recomandați pentru regiunile mai puțin înzăpezite.

Al treilea grup este format din șase modele de testare care au performanțe satisfăcătoare în doar două criterii principale. SUV-urile Esa + Tecar Supergrip Pro, Cooper Discoverer Winter și Fulda Kristall Control arată puncte slabe pe drumurile uscate și umede. Nokian WR Snowproof funcționează satisfăcător numai pe drumuri umede și gheață, iar Continental WinterContact TS 850 P nu depășește rezultatele satisfăcătoare pe drumuri uscate sau înzăpezite. Pirelli Winter Sottozero 3 este considerat „satisfăcător” pe uscat, zăpadă și gheață, iar SUV-ul Fulda Kristall Control rămâne „satisfăcător” pe drumurile uscate, umede și înzăpezite.

Al treilea și ultimul model de test de grup poate fi o alternativă utilă, în funcție de utilizarea intenționată. Trebuie să știți că trebuie să acceptați punctele slabe pe baza mai multor criterii principale. Trebuie să-l folosiți într-o zonă cu condiții rutiere unde punctele forte pot domina.
Nivelul inferior din gama de studiu a fost tras de Semperit Speed ​​3 Grip. Pe drumurile umede și înzăpezite, anvelopa nu obține rezultatul suficient, poate fi descrisă ca satisfăcătoare numai în condiții de drum uscat.

 


Prezentare generală a vehiculului cu dimensiunea 235/55 R 17

Următoarele tipuri de vehicule (și multe altele) pot fi echipate cu dimensiunea anvelopei testate aici, în funcție de designul motorului. 
Audi A7, Q3
BMW X3
Ford Galaxy, Kuga, S-MAX, Tourneo Custom
Kia Sportage
Opel Astra, Cascada
Volvo S60, V60, XC70
VW Tiguan, T5, T6, Phaeton

 

Sursă: adac.de
 

Compari păreri, experiențe